bach bloesem concentratie

Bach bloesem concentratie | aandacht opnieuw oefenen

Gedachten kunnen een behoorlijke storende factor zijn. Bach bloesem concentratie is een persoonlijk samengestelde mix. Met bachbloesems die je helpen om met die gedachten om te gaan. Omdat malende gedachten, zorgen of wat voor gedachten dan ook jou niet in de weg moeten zitten.

 Bach bloesem concentratie problemen

De gedachten zijn niet het echte probleem. Die komen en gaan. Of je er nu aandacht aan besteed of niet. Belangrijker bach bloesem concentratieis de betekenis die jij aan die gedachten hecht. En of jij je door jouw gedachten laat afleiden. Vooral als je een emotioneel probleem hebt. Hierbij is mindfulness een goed middel. Hiervoor zijn hele goede mindfulness apps ontwikkeld die je daarbij kunnen helpen. Ook bachbloesems kunnen goed helpen. Bach bloesem concentratie dus! Voor gedachten die maar niet te temmen zijn is er White Chestnut. Deze bloesem geeft rust in je hoofd en een heldere geest. Dat komt doordat de gedachtenstroom onder controle is en op een positieve manier wordt ingezet. Vertrouwen komt in de plaats van piekeren.

Concentratie: bewustwording met bachbloesems

Je kunt leren kiezen waarop jij je aandacht richt. Dit is handig in situaties waarin je angstig bent. Of andere emotionele problemen hebt. Bijvoorbeeld omdat jij je zorgen maakt om iemand. Met de angst in gedachten dat dierbaren iets ergs overkomt. Of wanneer het niet meer lukt om een professionele afstand te houden tot de problemen op je werk(wakker liggen van je werk). Dan is Red Chestnut aan te bevelen.

Je aandacht goed richten is ook handig als je geconcentreerd moet werken. Bijvoorbeeld omdat je een deadline moet halen. Cherry Plum helpt om een heldere, kalme geest te krijgen. Zodat je in staat bent om rationeel te denken en handelen.

Concentratie oefening: luisteren

Een goede concentratie oefening is luisteren. Dit kun je met z’n tweeën doen. Hiervoor ga je met de ruggen naar elkaar toe zitten. De één verteld twee minuten lang een verhaal. De ander concentreert zich op het verhaal. En vat het verhaal daarna samen. Let er ook op tijdens het vertellen waar je aandacht op gericht was. Heb je vooral naar de inhoud van het verhaal geluisterd. Of heb jij je vooral laten afleiden door de omgeving. Wordt een bewuste luisteraar.

bach bloesem concentratie luisteren

Concentratie oefening: aandacht

Om je goed te kunnen concentreren is aandacht belangrijk. Aandacht in het hier en nu. Maar ook met aandacht aanwezig te zijn in je lichaam. Dat helpt om minder bezig te zijn met je omgeving. En je dus te kunnen concentreren op je bezigheden.

Probeer te letten op je ademhaling. Bij goed ademen is de hele mens betrokken. Ga rustig zitten. Adem diep in, voel het ook in je buik. Hou je adem een paar tellen in. Concentreer je op hoe dat voelt. Adem dan weer rustig uit. Helemaal uitblazen. En weer je adem een paar tellen inhouden. Herhaal dit een paar keer. Daarna zul je rustiger en meer gefocust zijn.

Concentratie oefening: elke dag mindful.

Elke dag komen er allerlei mogelijkheden voorbij om concentratie te oefenen. Maar dan moet je ze wel zien natuurlijk! Er zijn zoveel kleine klusjes in huis die je bedachtzaam (mindful) kunt uitvoeren. Met aandacht de afwas doen. Stop je normaal alles in de afwasmachine? Neem dan eens de tijd op met de hand af te wassen. Ruik  de geur van het sop. Voel de temperatuur van het water. Let op de beweging van je handen. Probeer het gewoon een keer. En je hoeft echt je afwasmachine niet weg te doen hoor!

Concentratie met Aromatherapie

Bach bloesem concentratie of liever aromatherapie? dat kan ook. Een combinatie van verschillende  essentiële oliën verhelderen het hoofd. Zoals pepermunt, rozemarijn, tijm, eucalyptus en lavendel. Daarbij is de mix ook kalmerend op hart en zenuwstelsel. Goed bij problemen met het hoofd, geheugen problemen (teveel in het hoofd zitten). Het opkikkertje van Digibach is aromatherapie voor onderweg. Opwekkend bij een mentale dip. Handig om altijd bij je te hebben.

Geplaatst in Uncategorized.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *